Kako jeftino popraviti klima sustav?

Kako jeftino popraviti klima sustav?

Mnogi ljudi ne mogu zamisliti vožnju svojih vozila bez ispravnog rada klima sustava. Popularni “A/C” se najčešće koristi tijekom vrućih ljetnih mjeseci, na koje toliko čekamo poslije hladnih zimskih dana. Što učiniti kada hladan zrak ne dolazi iz ventilacijske rešetke a potencijalni troškovi popravka su ogromni?

Klima sustavi postaju sve skuplji

Rastući troškovi popravka klima uređaja, goruća su tema rasprava u posljednje vrijeme. Razlog tome je izuzetno brz rast cijene tzv. starog R134a rashladnog plina. Prema pretpostavkama vlasti EU, spomenuti se plin smatra opasnim za okoliš, stoga se njegova prisutnost na tržištu Europske unije postepeno ograničava. To je dovelo do postepenog porasta cijene u kratkom vremenskom periodu. Cijene novog R1234yf rashladnog plina, koji se od 2017. godine obavezno koristi u svim novo proizvedenim automobilima, nisu baš najbolje prihvaćene. Od samog početka, rashladni plin R1234yf nekoliko je puta skuplji od rashladnog plina R134a. Možda će ove cijene u jednom trenutku biti uravnotežene s obiju strana, no malo je vjerojatno da će se to dogoditi zbog značajnog pada cijene novog rashladnog plina.

Što učiniti u trenutku kada klima uređaj u našem automobilu prestane raditi? Uzevši u obzir sve gore navedene informacije, najbolje rješenje je provesti temeljito ispitivanje sustava kako bi se pronašao uzrok kvara. “Dodavanje” rashladnog plina u sustav može se istovremeno pokazati neučinkovitim i skupim. Rashladni plin koji cirkulira sustavom ne može misteriozno nestati. Ako je njegova razina niža, vrlo je vjerojatno da je razlog tome istjecanje. U određenim vremenskim razdobljima dolazi do sitnih istjecanja koja se javljaju u klima sustavu, koja će očigledno postajati sve većim i većim. Iskusan mehaničar će vrlo brzo pronaći rupe uvođenjem kontrasta u sustav.

Lociranje istjecanja unatoč povećanju cijena faktora, može biti dobra vijest za vlasnike automobila. Troškovi popravaka mogu biti mnogo veći ako se utvrdi da kompresor klima uređaja treba popravljati. Spomenuti je dio odgovoran za pumpanje i sažimanje rashladnog plina. Nažalost, oštećenje kompresora je čest kvar koji se javlja u modernim vozilima.

Što popraviti i za koliko novca?

Neispravan kompresor treba zamijeniti. Međutim, zajedno s kompresorom treba zamijeniti i kondenzator, filter sušač i ekspanzijski ventil te provesti proces ispiranja. Zašto? Nečistoće, koje dovode do odumiranja kompresora se sasvim sigurno nalaze i u drugim dijelovima sustava. Vrlo je izgledno da će se novi kompresor, koji se montira u onečišćen sustav, također pokvariti. Takav je popravak suviše ozbiljan i preskup da bi se podvrgnuo takvom riziku.

Kada govorimo o troškovima, mnogi od nas koriste vozila čija su najbolja vremena već prošla. Naime, u takvim okolnostima, potreba zamjene kompresora i drugih elemenata, kao i ispiranje sustava te umetanje novog rashladnog plina može dovesti do troškova koji čine značajan dio vrijednosti vozila. Kako obnoviti klima uređaj s ograničenim troškovima? Prije svega, ne poduzimajte nikakve nepromišljene radnje.

Nakon otkrivanja kvara na klima sustavu, posjetite iskusnog mehaničara koji će ispravno dijagnosticirati uzrok kvara. Ako je uzrok kvara istjecanje, u tom je slučaju bolje popraviti kvar nego primjenjivati kemijska sredstva, koja, kao što je već ranije spomenuto mogu dovesti do oštećenja kompresora.