Automobili kakve poznajemo uskoro će biti prošlost

Automobili kakve poznajemo uskoro će biti prošlost

„Za nekoliko će godina mobilnost biti neprimjetno spojena na mrežu.” Dr. Volkmar Denner, predsjednik upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH

Službeno putovanje u London u ne tako dalekoj budućnosti: Upravo ste na autocesti ugledali izlaz za zračnu luku kad na vratima vaše kuće zvoni poštar. To nije nikakav problem ako je pametni automobil povezan s pametnim domom. Nakon kratkog video razgovora s poštarom putnik putem zaslona osjetljivog na dodir izdaje naredbu za otvaranjem vrata. Sljedeća postaja: garaža za parkiranje kod zračne luke. Vozilo automatski preuzima zadatak pronalaženja slobodnog parkirnog mjesta dok putnik prolazi sigurnosnu provjeru. Nakon slijetanja zrakoplova u Londonu pametni telefon obavještava putnika o „gužvi na svim pristupnim cestama” i nudi alternativu taksiju: putujte vlakom do Regent’s Parka, gdje vas čeka rezerviran električni automobil za ostatak vašeg putovanja.

 

Viziju službenog putovanja u doba umrežene mobilnosti predstavio je dr. Volkmar Denner, predsjednik upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH, na kongresu Automobilwoche u Berlinu. Glavni izvršni direktor Boscha pritom je mislio na trend pružanja usluga mobilnosti u svim sektorima industrije. Samo od 2017. do 2022. godine očekuje se rast svjetskog tržišta umrežene mobilnosti od oko 25 posto godišnje. Za samo nekoliko godina automobili će biti aktivan dio interneta stvari (internet of things, IoT) s mogućnošću komunikacije s drugim prijevoznim sredstvima, pa čak i s pametnim domom. „Automobili kakve poznajemo uskoro će biti prošlost”, rekao je Denner. „Danas se koristite internetom za rezervaciju hotelske sobe; u budućnosti ćete na internetu organizirati i svoju mobilnost.” U tu svrhu osobna će vozila postati dio integriranog rješenja koje uključuje javni prijevoz i čak cjelokupnu urbanu infrastrukturu. „Za nekoliko godina mobilnost će se neprimjetno spojiti na mrežu”, kaže Denner. Ljudi još uvijek razmišljaju o automobilima kao doslovno osobnim vozilima, ali u sljedećih nekoliko godina počet će razmišljati o najpraktičnijem načinu da dođu do svojeg odredišta.

 

Denner je ukratko opisao tri faze razvoja koje su potrebne da bi se to ostvarilo:

 

1. Povezivost počinje iza upravljača

No zahvaljujući toj internetskoj povezivosti, automobil budućnosti moći će mnogo više od reprodukcije glazbe s pomoću streaminga - on će postati vozačev osobni asistent. Kako se stupanj automatizacije povećava, tako će i vozači moći postati putnici kada god to požele. „Uz dom i ured, automobil će postati treće mjesto obitavanja”, tvrdi Denner.

2. Mobilnost će biti neprimjetno povezana i izvan okvira automobila

Povezivost dopire mnogo dalje od motora: također napreduje na područjima javnog prijevoza i servisa za dijeljenje automobila. Bosch već daje nagovještaj budućnosti mobilnosti kao dio projekta Usluge Stuttgart. Bosch kao dobavljač tehnologija i usluga pruža softversko rješenje koje povezuje razne načine prijevoza. Zahvaljujući tom softveru, za dijeljenje automobila, bicikala te putovanje vlakom i autobusom potrebna je samo jedna kartica s čipom, a isto vrijedi i za ulaz u objekte poput bazena ili knjižnica. „Naša rješenja mobilnosti nadilaze tehnologiju za motorna vozila”, rekao je Denner. Neprimjetno povezani asistent za mobilnost ima još više potencijala: kao dio projekta moveBW, Bosch će izraditi asistenta za mobilnost koji će vozačima na širem području Stuttgarta omogućiti da planiraju svoje rute koristeći se različitim načinima prijevoza, uključujući prebacivanje na bicikle, vlakove i autobuse. Ono što čini ovaj projekt posebnim jest to da je dovoljna jedna aplikacija za planiranje, rezervaciju i plaćanje putovanja koje uključuje različite načine prijevoza.

3. : Internet stvari spaja mobilnost, pametne domove i pametne gradove

Međutim za Dennera povezivost znači mnogo više od prelaženja puta od točke A do točke B. „Mi svojim radom ne samo da redefiniramo mobilnost, nego i povezujemo mjesta na kojima ljudi provode najviše vremena”, tvrdi Denner. Ako su automobili povezani preko oblaka s pametnim domom, ili čak s pametnim gradom, Denner vidi dodanu vrijednost za sve. „Bosch se želi pobrinuti za neprimjetno nadopunjavanje mobilnosti i pametnih usluga. Ne nudimo ljudima samo najbolji način da dođu na svoje odredište. S pomoću povezivosti također i stvaramo više slobodnog vremena”, rekao je Denner. Kao primjer može poslužiti dostava paketa: izlazak više neće značiti propuštanje dostave. U budućnosti će povezanost s pametnim domom značiti da ljudi mogu nakratko popričati s poštarom preko videopoziva i preuzeti pošiljku čak i ako su u vlaku ili u automobilu. Zbog toga je internet stvari za Bosch trend koji daleko nadilazi poslovno područje.

 

Bosch je jedna od svega nekoliko tvrtki koje mogu ponuditi senzore, softver, usluge i vlastiti oblak interneta stvari za pružanje pristupa internetu stvari iz samo jednog izvora. „Bosch već ima dobar položaj u svim ključnim aspektima interneta stvari te će i dalje poticati razvoj tog trenda”, zaključio je Denner.

Bosch će pokazati kako internet stvari postaje osobna stvar - pretvara predmete u partnere. Povezana tehnologija omogućava osobama da imaju osobne asistente na svim područjima svojih života: poboljšat će mobilnost, oblikovati život u gradovima budućnosti, učiniti domove pametnijima, zdravstvo učinkovitijim s holističkim pristupom. Bosch, koji na CES-u izlaže svoja rješenja već petu godinu, predstavit će prošireni portfelj rješenja koja su „jednostavno povezana”.