EU uvodi automatsko ograničenje brzine do 2022.

EU uvodi automatsko ograničenje brzine do 2022.

Mjere sigurnosti u prometu dio su paketa reformi koje će se usvojiti bez obzira na Brexit. Svi novi automobili prodani u Ujedinjenom Kraljevstvu ili Europi bit će opremljeni uređajima koji će automatski onemogućavati vozače da prekorače brzinu zahvaljujući temeljitim promjenama mjera sigurnosti u prometu, na koje je Europska unija privremeno pristala.

Iako Velika Britanija možda više neće biti dijelom Europskoj unije kada ovi zakoni stupe na snagu, nadzorno tijelo Ujedinjenog Kraljevstva, Agencija za certificiranje vozila, tvrdi kako će ranije navedeni sigurnosni standardi vrijediti i za vozila unutar Ujedinjenog Kraljevstva.   

Automatsko ograničenje brzine jedna je u nizu sigurnosnih mjera koje će biti obavezne od 2022., zajedno s automatiziranim kočenjem u slučaju opasnosti, elektroničkim uređajem za snimanje podataka i poboljšanom vidljivošću ugrađenom u vozila kako bi vozači lakše uočili bicikliste i pješake u blizini vozila.

Aktivisti kampanje za sigurnost u prometu ovaj potez opisuju kao jedan od najvećih napredaka u posljednjih 50 godina i predviđaju da bi se njime moglo spasiti oko 25.000 života do 2037. Paket mjera mora ratificirati Europski parlament, a pretpostavlja se da će to biti u rujnu ove godine.

                          

 

Uređaj za ograničavanje brzine (inteligentni ograničivač brzine), koristi GPS podatke i kamere za detekciju ograničenja brzine na mjestima gdje se vozilo kreće, nakon čega se uređaj aktivira i automatski usporava vozilo ukoliko se ono prebrzo kreće. U početku ćete ga moći isključiti, no svaki put kada ponovno uključite motor automobila, sustav će ostati aktivan.

Međutim, vozači će imati mogućnost „poništiti“ rad spomenutog uređaja snažnijim pritiskom papučice gasa, što je recimo vrlo važno u situaciji kada želite preteći vozilo koje se kreće ispred vas. U tom je slučaju ubrzanje svakako sigurnija opcija u vožnji.

Predsjednik Automobilskog udruženja Velike Britanije, Edmund King izjavio je da još uvijek nije jasno na koji će način automatski ograničivači brzine poboljšati sigurnost, no svejedno podržava planove da automatsko sigurnosno kočenje bude obavezno.

Antonio Avenoso, izvršni predsjednik Europskog vijeća za sigurnost u prometu, izjavljuje: „Postoje rijetki trenuci u posljednjih 50 godina za koje se može reći da predstavljaju veliki napredak u razvoju cestovne sigurnosti u Europi. Uvođenje obaveznog korištenja sigurnosnog pojasa bilo je jedan, a EU sigurnosni standardi za smanjenje prometnih nesreća, izglasani 1998. godine, svakako su drugi takav trenutak. Ako dogovor oko ograničenja brzine službeno dobije zeleno svjetlo, on će također predstavljati jedan od takvih trenutaka, sprečavajući 25.000 smrtnih slučajeva u periodu od 15 godina, od trenutka njegova stupanja na snagu.“

 

                         

Volvo je prvi proizvođač koji je ograničio brzinu svih svojih novih automobila na 180 km/h, što je i dalje iznad ograničenja brzine u bilo kojem dijelu svijeta, osim na njemačkim autocestama, gdje ograničenje brzine još uvijek nije definirano.

Ostale mjere koje je utvrdila Europska unija, zahtijevaju uključivanje obaveznog zapisnika podataka radi lakšeg utvrđivanja i dodatnog istraživanja automobilskih nesreća te povećane sigurnosti u prometu. Još jedan element koji se odnosi na sigurnost u prometu, sada već standardan u mnogim automobilima, je sustav upozorenja napuštanja trake, koji će također postati obavezan u nadolazećem periodu.

Britanska dobrotvorna organizacija za cestovnu sigurnost Brake, označila je dan kada ove mjere stupe na snagu, kao „dan za pamćenje“. Joshua Harris, predsjednik kampanja Brake organizacije, izjavio je: „Ove sigurnosne mjere dolaze u ključno vrijeme, kada je cestovna sigurnost u zabrinjavajućem periodu stagnacije s više od 70 smrtnih slučajeva ili ozbiljnih ozljeda na britanskim cestama svakog dana. Vlada se mora obvezati na donošenje ovih spasonosnih propisa, bez obzira na ishod Brexita.“

Ujedinjeno Kraljevstvo ima jednu od najnižih stopa smrtnih slučajeva u prometu među zemljama Europske unije, s obzirom da je broj nesreća stagnirao u ovom desetljeću nakon dugogodišnjeg trenda poboljšanja sigurnosti u prometu.

Glasnogorovnik Odjela za prijevoz izjavio je: „Neprekidno surađujemo s partnerima diljem svijeta, kako bismo poboljšali sigurnosne standarde svih vozila. Očekujemo da će ove intervencije donijeti pozitivne promjene za sigurnost na cestama širom Europe i Ujedinjenog Kraljevstva.“